Informacje z Jasnej Góry dostępne są już nie tylko na Twitterze czy Facebooku, ale od niedawna także na Instagramie. Biuro Prasowe @JasnaGóraNews codziennie prezentuje najważniejsze wiadomości związane z jasnogórskim Sanktuarium.
– Chcielibyśmy, aby Jasna Góra łączyła to co nowoczesne, z tym, co tradycyjne – podkreśla o. Michał Legan, rzecznik Jasnej Góry, który jest też kierownikiem Katedry Teologii Mediów Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
Dodaje, że Kościół albo będzie w mediach, albo go w ogóle nie będzie. – Widzimy to zwłaszcza teraz. Kiedy nie można było pójść do Kościoła, trzeba było się ze wspólnotą duchowo połączyć, właśnie przez media. A media mają to do siebie, że są bardzo aktualne, działają tu i teraz. Tak samo jest na Facebooku i na Instagramie, gdzie ta bardzo dynamiczna rzeczywistość przedstawiana jest natychmiast. Chcemy, żeby tak było również w przypadku wiadomości z Jasnej Góry – zauważa.
O. Legan podkreśla, że Jasna Góra poprzez media społecznościowe odpowiada na potrzeby współczesnego odbiorcy: jeżeli człowiek na tym kontynencie cyfrowym, na którym żyje i którego jest obywatelem, zobaczy wspólnotę Kościoła i to co ona niesie, czyli Ewangelię, to będzie to też nasza ewangelizacja.
Dzięki kanałowi YouTube Jasnej Góry każdy może duchowo uczestniczyć we Mszy św., odmówić różaniec, czy wziąć udział w Apelu Jasnogórskim. Natomiast wiadomości, zdjęcia i relacje wierni mogą śledzić także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Profil JasnaGóraNews na Twitterze obserwuje stale ponad 10 tys. użytkowników.
Izabela Tyras